Ummiasyiq’s Little Heaven



Salam Maal Hijrah

gambar-raya-022

Salam to all my frens…..

Lama rasanya tak ke blog ini. Agak sibuk menguruskan kedai makan, membataskan waktu saya untuk mengup date blog saya.

Di kesempatan waktu yang ada ini, saya ingin mengucapkan salam maal hijrah 1430 kepada semua pengunjung blog saya. Semoga tahun baru ini kita dapat berhijrah daripada sesuatu yang tidak baik kepada yang baik, dan yang baik kepada yang lebih baik.

Apa azam baru anda? Saya doakan apa jua azam yang telah anda niatkan akan menjadi kenyataan. Bagi saya di tahun baru ini, banyak sekali yang ingin dicapai. Selain daripada ingin memperjuangkan penyusuan ibu, saya ingin memajukan lagi perniagaan dan ingin menambah perniagaan lain, insyaAllah.

Berita baru-baru ini menyatakan hanya 14.5% sahaja ibu di Malaysia yang menyusukan anak dengan susu ibu. Sedih dengan berita terkini itu, saya nekad ingin membantu para sahabat dan saudara mara terdekat dahulu. Saya dalam proses untuk mendapatkan sijil pengiktirafan lactation consultant. Walaupun prosesnya agak lama, namun saya akan cuba sedaya mungkin untuk mendapatkannya. Terima Kasih kepada Puan Kamariah, pengasas Susuibu.com yang sudi memberikan saya details berkenaan kursus berkenaan.

Saya juga mencari peluang-peluang perniagaan yang baru bagi memperluaskan lagi perniagaan yang ada. Sudah tentu perniagaan keluarga sedia ada sekarang dalam bidang penyediaan makanan akan diperbesarkan lagi.

Tahun 2009 pula, anak sulung saya, Muhammad Amirul Wafi akan menjejakkan kaki ke alam persekolahan di Little Caliph, Seksyen 7 Shah Alam, Selangor. Walaupun baru masuk tadika, dan dia pun baru menjejaki umur 4 tahun, namun saya tetap teruja. Semoga Wafi jadi insan yang soleh, amin!

Semoga tahun baru ini memberikan kita lebih lagi semangat dan kefahaman dalam menjalani kehidupan sebagai seorang Muslim.


Leave a Reply

